Logo Spjotgard

Spjotgard

Press release

Svenska Spjotgard lanseras och introducerar ledande life science produkter till svenska marknaden

Mon Feb 21 2022
Press release launch hero

Spjotgard är ett nystartat företag som har ambitionen att ta ledande life science-produkter och tjänster till den svenska marknaden. Med en livserfarenhet inom området kommer Spjotgard noggrant att välja ut och erbjuda högkvalitativa produkter genom väletablerade företag.

Från och med idag samarbetar vi för närvarande med två företag; Intelligent Fingerprinting och Decon-X.

Intelligent Fingerprinting är ett Cambridgebaserat företag som erbjuder en helt ny revolutionerande lösning för drogtester. Det är ett på-platsen, 10-minuterstest som fungerar genom att analysera fingeravtryckssvett för att screena för nyligen använda droger som cannabis, kokain, opiater och metamfetamin. Produkten har haft enorm framgång med användningar som tester på arbetsplatser, drogbehandling, familjeskydd, straffrätt och i skolor. Spjotgard är den officiella svenska distributören för Intelligent Fingerprinting. Drogtestet är både ISO 9001:2015 och ISO 13485:2016 certifierat. För mer information, besök vår produktsida Intelligent Fingerprinting.

Decon-X är ett norskbaserat företag som erbjuder en "RaaS"-lösning (Robot As A Service) för professionell desinfektion. Decon-X är redan väletablerat i Norge med kunder inom många olika branscher. Spjotgard är den officiella svenska distributören och kommer att hjälpa till att föra desinfektionslösningen till Sverige. För mer information, besök vår produktsida Decon-X.

Förutom att erbjuda olika life science-produkter har Spjotgard en egen ingenjörsavdelning som hjälper till med alla tekniska frågor.

Om du vill veta mer om oss besöker du vår om oss-sida.

Logo for Spjotgard

Inventions for you

Logo for LinkedInLogo for Facebook

© 2024 Spjotgard AB. All rights reserved.